کاهش قیمت طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟ | کاهش 70 دلاری انس جهانی طلا

کاهش قیمت طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟ | کاهش 70 دلاری انس جهانی طلا

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا می‌گوید: با توجه به ثبات اقتصادی و سیاسی چه در حوزه بین‌المللی و چه در حوزه داخلی، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه حداقل تا 4-5 روز آینده تغییری نداشته باشد و اگر هم تغییری داشته باشد بسیار جزيی خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر با کاهش همراه بوده است. این در حالی است که در هفته گذشته همزمان با اعلام خبر بروز سانحه برای بالگرد ريیس جمهور شهید برای ساعاتی قیمت طلا و سکه افزایش پیدا کرد اما این روند ادامه نیافت و قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کنترل شد.

محمد کشتی‌آرای کارشناس بازار طلا و سکه در مورد وضعیت فعلی بازار طلا و سکه به همشهری می‌گوید: در چند هفته اخیر با توجه به ثبات نسبی که در اقتصاد سیاسی جهان شاهدش بودیم قیمت جهانی طلا سیر نزولی داشت و در حالی که در اول هفته گذشته قیمت هر انس طلا بالای 2400 دلار بود با حدود 70 دلار کاهش امروز به 2344 دلار رسید؛ یعنی قیمت هر انس جهانی طلا در طی یک هفته اخیر حدود 70 دلار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به نقش ارز در بازار طلا و سکه ادامه می‌دهد: عامل دومی که باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد، ثبات قیمت ارز است که به انضمام کاهش قیمت اونس جهانی طلا سبب شده است قیمت‌ها در 10 روز گذشته سیر نزولی پیدا کند. البته در هفته گذشته همزمان با بروز سانحه برای بالگرد ريیس جمهور قیمت‌ها افزایش پیدا کرد ولی با سخنان رهبری که اعلام کردند امور کشور برقرار است مجداد قیمت‌ها کاهش پیدا کرد؛ یعنی ما در هفته گذشته شاهد نوسان یک روزه در بازار طلا و سکه بودیم که با عادی شدن شرایط به خصوص با ثبات قیمت ارز، قیمت طلا و سکه هم کاهش پیدا کرد.

کشتی‌آرای در ادامه با اشاره به رکود بازار طلا می‌گوید: نکته قابل توجه دیگری که مطرح است اینکه در فصل امتحانات قرار داریم و طبیعتا خانواده‌ها درگیر امتحانات فرزندان خود هستند و معمولا در این مدت بازارها یک مقدار از رونق می‌افتد و خرید و فروش کاهش پیدا می‌کند. این شرایط ربطی به بازار طلا ندارد بلکه همه صنوف تقریبا در چنین حالتی قرار می‌گیرند و با رکود همراه می‌شوند که بازار طلا و سکه هم از این قاعده مستثنا نبوده و با توجه به کاهش داد و ستدها یک مقدار بازار با رکود همراه بوده است البته این رکود به انضمام کاهش تقاضا باعث شده است که حباب سکه هم تغییر نکند و تغییرات خیلی جزيی باشد.

بیشتر بخوانید:

  • طلای 18 عیار گرمی 3 میلیون و 315 هزار تومان؛ ربع و نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

نوسانات بازار طلا و سکه

به گفته این کارشناس بازار طلا، در حال حاضر هر قطعه سکه بهار آزادی (طرح قدیم) 37 میلیون و 200 هزار تومان است؛ سکه امامی (طرح جدید) بین 40 تا 40 میلیون و 500 هزار تومان در نوسان است؛ نیم سکه با نوسان 100 تا 200 هزار تومان حدود 23 میلیون تومان؛ ربع سکه با نوسان 100 تا 150 هزار تومان 15 میلیون تومان؛ و سکه یک گرمی هم با نوسان 100 تا 150 هزار تومان 7 میلیون تومان است. همچنین، قیمت هر مثقال طلای آب شده با 250 هزار تومان نوسان حدود 14 میلیون و 425 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 3 میلیون و 330 هزار تومان است که نوسان بین 10 تا 25 هزار تومان دارد.

کشتی‌آرای در مورد وضعیت آینده بازار طلا و سکه هم بیان می‌کند: با توجه به ثبات اقتصادی و سیاسی چه در حوزه بین‌المللی و چه در حوزه داخلی، اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به نظر می‌رسد قیمت‌ها حداقل تا 4-5 روز آینده تغییری نداشته باشد و اگر هم تغییری داشته باشد بسیار جزيی خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد